Intention alkutaival - ensimmäisen puolen vuoden saavutukset
Intention tarina on kirjoitushetkellä kulkenut vajaan puolen vuoden matkan. Tapahtumia ja kehitystä on ollut sen verran, että matkaa voisi kuvitella olevan takana pari vuotta.
Intention alku osuu aikaan, jolloin korot olivat nousseet voimakkaasti, inflaatio oli käynyt lähes 10 prosentin tasolla ja yleisesti talouden näkymät olivat synkät. Huolellisen harkinnan jälkeenkään synkät näkymät eivät vieneet uskoamme siihen missioon, jonka pohjalta Intentio perustettiin: nostamme haun keskeiseksi kilpailukykyä edistäväksi tekijäksi.
Johtava ajatuksemme oli, että taloudellisesta tilanteesta johtuvat säästöpaineet luovat kysyntää uudelle näkemykselle yrityksissä. Tämä ennustus on osoittautunut oikeaksi. Teema on ollut selkeä yritysten päättäjien kanssa käydyissä keskusteluissa: innovaatiot tehokkuuteen kiinnostavat - niin työskentelyn kuin mediainvestointien näkökulmasta.
Aloittaessamme huhtikuussa halusimme esittää lähestymistapamme mahdollisimman monelle päättäjälle. Keskusteluille on asetettu kaksi tavoitetta. Ensiksi, voimmeko auttaa yritystä pääsemään tavoitteisiin, ja toiseksi saada näkemys keskustelukumppanilta lähestymistavastamme ja tarjoomastamme - muodostaa siis kattava kuva markkinasta ja kuinka istumme siihen.
Lukuisten keskusteluiden jälkeen eri toimialojen yritysten edustajien kanssa voimme todeta, että Intentio on saanut erinomaisen vastaanoton. Yritykset ovat jakaneet visiomme hakukanavan merkityksestä liiketoiminnan kehittämisessä!
Eri toimialoilla operoivia asiakasyrityksiämme yhdistää se, että he ovat yhtä innostuneita hakumarkkinoinnista kuin mekin. Olemme ylpeitä siitä asiakkaiden joukosta, jotka ovat varhaisessa vaiheessa lähteneet yhteistyöhön kanssamme. Mukaan mahtuu suuria verkkokauppoja, alansa markkinajohtajia sekä kunnianhimoisia kasvuyrityksiä.
Olemme lyhyessä ajassa ehtineet tekemään asiakkaillemme hyviä tuloksia ja saaneet yhteisen arjen heidän kanssaan toimimaan. Tyytyväisyys on myös näkynyt muun muassa siten, että asiakkaamme ovat suositelleet Intentiota omalle verkostolleen.
Uusi suunta hakumarkkinoinnin teknologian kehityksessä
Olemme kehittäneet Intention omaa työkalupakkia vauhdilla. Työkalujen tehtävä on tehostaa ja priorisoida työtä, mutta myös lisätä eri toimintojen älykkyyttä.
Oma teknologiakyvykkyytemme on ottanut valtavan harppauksen eteenpäin Chat GPT:n tehostamana. Esimerkkinä tästä mainittakoon Intention skripti-pankki, jossa on yli kaksikymmentä erilaista skriptiä, jotka automatisoivat isompia ja pienempiä työvaiheita. API-rajapintojen hyödyntämisestä osana asiakastyötä on tullut arkea. Oman työajan seurannasta on tehty niin vaivatonta, että sitä tuskin arjessa huomaa.
Merkittävimmät työkaluhankkeet ovat:
Hakumarkkinoinnin priorisointityökalu: Olemme kehittäneet meille tärkeään aiheeseen, SEO & SEM -synergiaan, oman työkalun, joka toimii hakumarkkinoinnin liiketoiminnallisen arvon tunnistamisessa. Erityisesti SEO-tekemisen kohdalla joudutaan usein perustelemaan, miten hakukoneoptimointi tosiasiallisesti vaikuttaa myyntiin. Työkalumme näyttää asiakkaan omaan dataan pohjautuen, mikä vaikutus sijoitusten kehityksellä on - euroissa. Lisäksi työkalussa tunnistetaan muun muassa SEM-kohdistuksen katvealueet kaupallisesti tärkeiden sivujen osin.
AdVantage - verkkokauppojen datainfrastruktuuri: Intention tämän hetken suurin teknologiahanke on kuitenkin algoritmi nimeltä AdVantage. Kyseessä on verkkokaupoille suunniteltu datainfrastruktuuri. Lopputuote on ennustemalli tuotteiden myyntipotentiaalin arvioimiseen ja mainosbudjetin priorisoimiseen sen pohjalta. Kun malli räätälöidään asiakkaan liiketoiminnan arkeen, on se tehokkuudessaan kiistaton.
Olemme ehtineet rakentaa viisi iteraatiota AdVantage-algoritmista ja proof-of-concept-versio on käytössä kolmen asiakkaan verkkokaupan hakumainonnassa. Tulokset ovat olleet vakuuttavia. Erään muotibrändin kohdalla yli kaksinkertaistettiin myynti mallin käyttöönoton jälkeen viime vuoden vastaavaan sesonkiin verrattuna.
Hakumainonnan budjetinohjaustyökalu: Rakensimme hakumainonnan budjetin hallintaan oman työkalun, joka mahdollistaa budjetin hallinnan liiketoimintalähtöisemmin ja joustavammin kuin Google Ads:in käyttöliittymä. Työkalu mahdollistaa budjetin älykkäämmän käytön ja seurannan päiväkohtaisesti. Työkalu on suunniteltu ja rakennettu siten, että asiakas voi halutessaan myös itse hallita budjettia ja tehdä muutoksia budjetteihin.
Intention oma SEO- ja SEM-auditointimalli: Lisäksi olemme kehittäneet uniikin tavan toteuttaa auditointia niin SEO:n kuin SEM:in osin. Lopputulos on kattava, läpinäkyvä ja objektiivinen audit score 1-3 välillä, missä 3 tarkoittaa, että kaikki on tip top. Tähän asti auditointimenetelmällämme auditoitujen asiakkaiden keskiarvo on 2.13, missä paras arvosana on 2.6 ja heikoin 1.49.
Tästä on hyvä jatkaa. Haluamme kiittää mahtavia asiakkaitamme - olemme teitä varten!