Täydet 100 ensimmäisestä NPS-kyselystä

Ensimmäistä kertaa toteutettu NPS-kyselymme oli jännittävä paikka. Olemmeko vastanneet asiakkaidemme odotuksiin? Onko yhteistyömme sujunut suosittelun arvoisesti? Lue tuloksistamme artikkelista.

100/100 ensimmäisestä NPS-kyselystä

Luotto tekemiseemme on ollut alusta asti vahva, mutta emme olisi osanneet odottaa vastaavia tuloksia heti ensimmäisessä NPS-kyselyssä. Kyselymme perusteella asiakkaamme ovat olleet poikkeuksellisen tyytyväisiä, sillä NPS-arvosanaksi saimme täydet 100 pistettä (n=18). Olemme tästä nöyrin mielin enemmän kuin iloisia.

Avoimissa vastauksissa saimme kehuja muun muassa proaktiivisuudesta, innovatiivisista ratkaisuista ja aidosta halusta kehittää asiakkaiden liiketoimintaa. Asiakkaat arvostivat myös sitä, että meidän kanssa on vaivatonta ja hauskaa tehdä töitä. Alaa eteenpäin vievä asiantuntemus ja intohimo työtämme kohtaan mainittiin useamman kerran.

Mutta antakaamme vapaa sana hetkeksi muutamille asiakkaillemme:

"Pitkään alalla työskennelleenä en ole koskaan aiemmin kohdannut näin upeaa yhteistyökumppania. Intentiossa yhdistyy kristallinkirkas äly, ilmiömäinen taito sekä aito lämminhenkisyys ja halu auttaa asiakkaitaan kehittämään näkyvyyttään ja tuloksiaan. Näitä tyyppejä en vaihtaisi mistään hinnasta nyt kun olen heidät löytänyt! <3"
— Linda Kämäräinen, Schibsted
"Toimisto vie alaa Suomessa eteenpäin tavalla, sekä tekemisen tasolla mitä muut ei tee."
— Saad Hafeez, Kekäle
"Kaikki toiminut erinomaisesti. Yhteistyön onnistumisessa on minusta kolme tärkeää elementtiä: 1) tulokset näyttävät onnistumista 2) toimisto kehittää tekemistä ja asiakkaan ajattelua 3) yhdessä on kiva tehdä töitä. Kaikki täyttyvät Intention kanssa."
— Minna Laine, Reima

Saimme lähes kaikista asiakkuuksistamme vähintään yhden vastauksen (monissa asiakkuuksissa useampia yhteyshenkilöitä), joten tulos antaa kattavan kuvan koko asiakaskuntamme kokemuksista. Saamamme avoimen palautteen kautta keskitymme tiivistämään asiakassuhteitamme entisestään ja vahvistamaan osa-alueita, joista olemme kiitosta saaneet.

Tietoa kyselyn toteutuksesta

Net Promoter Score -kyselyllä (NPS) mitataan asiakkaiden suositteluhalukkuutta. Se rinnastetaan usein asiakastyytyväisyyteen, vaikka termit eivät olekaan täysin synonyymejä. Kysyimme: "Kuinka todennäköisesti suosittelisit Intentio Agencyn palveluita ystävälle tai kollegalle?" Kyselyyn vastataan asteikolla 0–10, jossa 0 tarkoittaa 'Erittäin epätodennäköistä' ja 10 'Erittäin todennäköistä'.

NPS-laskenta perustuu vastausten jakamiseen kolmeen ryhmään:

  • Suosittelijat (pisteet 9–10)

  • Passiiviset (pisteet 7–8)

  • Arvostelijat (pisteet 0–6)

NPS lasketaan vähentämällä arvostelijoiden prosenttiosuus suosittelijoiden prosenttiosuudesta. NPS lasketaan täten kaavalla: (suosittelijoiden määrä – arvostelijoiden määrä) / (kaikkien vastaajien määrä) x 100. NPS-tulos voi näin ollen olla mitä vain -100 ja 100 väliltä.

Kaikki saamamme vastaukset (n=18) olivat joko kymppejä (suurin osa) tai ysejä, jolloin NPS-arvosanamme voidaan laskea kaavalla ((18-0) / 18) x 100 = 100.

Lämmin kiitos asiakkaillemme vastauksista! Arvostamme palautettanne ja pyrimme jatkuvaan parantamiseen sen pohjalta!

Joonas Kantoluoto

Joonas on kokenut SEO-konsultti, jolle sivuston asiakaskokemus lähellä sydäntä. Joonaksen puoleen voit kääntyä niin teknisissä kuin sisällöllisissä hakukoneoptimoinnin kysymyksissä, toimialasta riippumatta.

https://www.linkedin.com/in/kantoluoto/
Edellinen
Edellinen

Marketing mix modelin uusi tuleminen: Ratkaisu kanavakohtaisen mainospääoman tuoton määrittämiseen

Seuraava
Seuraava

Pitkäjänteinen hakukoneoptimointi parantaa sivuston konversioastetta