Papu Designin tulokset paranivat mainonnan priorisointimallilla

Asiakas: Papu Design

Papu Design on suomalainen designyritys, joka tuottaa laadukkaita ja vastuullisesti valmistettuja, inspiroivia vaatteita naisille. Tutustu Papun verkkokauppaan osoitteessa papudesign.fi.

Tavoite: Enemmän myyntiä samalla budjetilla

Vaatemarkkina on äärimmäisen kilpailtu. Suurin osa hakumainonnasta tulevasta liikenteestä kulkee Shopping-verkoston kautta. Shopping-mainosmuoto on hyvin hintavetoinen ja premium-tuotteiden voi olla haastavaa kilpailla geneerisillä avainsanoilla (vaikka harmaa merinovillaneule) suurten verkkokauppojen kattavien valikoimien ja edullisten hintojen kanssa. Papu tahtoi parantaa mainonnan kautta saatavia tuloksia: tehdä enemmän myyntiä ilman suuria lisäpanostuksia mainosbudjettiin.

Ratkaisu: Tuotepriorisointi mainonnassa

Google-mainonnan ohjaamisen moottoriksi otettiin Intention kehittämä AdVantage-tuotepriorisointimalli. Sen avulla tuotteet pisteytettiin useita eri attribuutteja hyödyntäen myyntipotentiaalin mukaan. Mainosbudjetti uudelleenallokoitiin tuotteisiin, joilla oli parhaat pisteet eli paras myyntipotentiaali. Näin saatiin dataan pohjautuen kasvatettua Shopping-mainonnan toimivuutta ja konversioastetta.

Tulokset: Mainonnan tehostuminen oikeilla tuotteilla

Mainonnan ja verkkokaupan myynnin tulokset paranivat selkeästi, kun mainonnassa pystyttiin eri attribuutteihin perustuen tehokkaammin näyttämään tuotteita, joita asiakkaat todennäköisimmin ostivat.

"Yhteistyömme Intention kanssa on ollut erittäin onnistunut! Olemme saavuttaneet erinomaisia tuloksia hakumainonnassa, ja mikäs sen parempaa, kuin töitä saa vielä tehdä kivojen tyyppien kanssa."
— Karoliina Kujala, E-Commerce Specialist, Papu Design

Haluatko kuulla lisää?

Panostamme Intentiolla oman teknologiamme kehittämiseen. AdVantage-niminen verkkokaupan mainonnan tuoteprioriointimalli on yksi kärkihankkeistamme, ja olemme sen avulla onnistuneet tehostamaan mainonnan toimivuutta useissa verkkokauppa-asiakkuuksissamme. AdVantage-mallin etuna on, että sen toiminnallisuuksia ja logiikkaa voidaan hyödyntää myös hakumainonnan lisäksi esimerkiksi SoMe-mainonnassa. Mikäli olet mainonnan tehokkuutta ja myynnin kasvua tavoitteleva verkkokauppias, esittelemme mielellämme ratkaisujamme!